Proces detailingu wnętrza w naszej firmie składa się z poniższych etapów:
- Wydmuchiwanie ze wszystkich szczelin, zakamarków, schowków kurzu i okruchów.
- Dokładne odkurzenie auta. W przypadku samochodu to bardzo ważna czynność i nigdy nie należy jej pomijać
- Odplamianie trudnych do usunięcia plam (smary, plamy po napojach)
- Czyszczenie podsufitki poprzez bonnetowanie (metoda nie inwazyjna)
- Pranie foteli, boczków w drzwiach, kanap i wykładziny podłogowej
- Opcjonalnie impregnacja tkanin:
- wstępne rozpuszczenie brudu za pomocą specjalistycznego urządzenie na sprężone powietrze tworzącego mgiełke z drobnymi cząsteczkami płynu do rozpuszczenia brudu, która rozprowadzana jest po tapicerce.
- płukanie ekstracyjne (wypłukiwanie wcześniej rozpuszczonego brudu). Należy jedynie pamiętać, by nie przemoczyć siedzeń-aby zamoczeniu nie uległa znajdująca się w nich elektronika
- czyszczenie oraz nałożenie odżywki na kokpit i elementy plastikowe
- Czyszczenie i pielęgnacja tapicerki skórzanej
- CZYSZCZENIE – W trakcie czyszczenia zwracamy szczególną uwagę na miejsca mocno naciągnięte i takie które są najbardziej narażone na wytarcie (boczki foteli). Pamiętamy także o częstym płukaniu gąbki używanej do czyszczenia, aby nie rozcierać brudu. Zabieg czyszczenia należy wykonywać 2-4 razy w roku. Maksymalna przerwa między jednym a drugim czyszczeniem może wynosić 6 m-cy (maksymalny okres trwałości powłoki impregnacyjnej).
- IMPREGNACJA – To ostatni etap pielęgnacji skóry, zalecany po każdym czyszczeniu. Środki konserwujące impregnują skórę, tworząc cienką bezbarwną powłokę, pełniącą funkcję ochronną.
- pozwala zabezpieczyć skórę przed nie korzystnym działaniem wody, tłuszczu,
- zmniejsza ryzyko trwałego zaplamienia, otarć a nawet zarysowań mechanicznych
- skóra nabiera sprężystości i elastyczności (na siedziskach i oparciach nie pojawiają się naciągnięcia czy przetarcia). Pozwala zachować nienaganny wygląd foteli na długie lata.
- RENOWACJA SKÓRY – W trakcie użytkowania samochodu, a zwłaszcza jeżeli często eksploatujemy samochód, farba na skórze może się wycierać, a potem odpadać. Szczególnie narażone na to są „boczki” foteli kierowcy i pasażera. Farba w tych miejscach się wyciera, a skóra staje się szorstka. Na siedzisku również można zaobserwować wytarcia farby, jak również plamy powstałe przez nieuwagę człowieka (plamy po napojach, sosach) lub zafarbowane na niebiesko po dżinsach. Niektóre z tych rzeczy można usunąć poprzez czyszczenie, ale przy przetarciach lub uszkodzeniach skóry konieczne jest farbowanie tapicerki.
Proces składa się z następujących czynności:- Odkurzanie skóry
- Dokładnie czyszczenie skóry
- Przygotowanie lica skóry do farbowania.
- Ewentualne naprawy lica skóry
- Gruntowanie
- Dobór farby
- Lakierowanie skóry (metoda natryskowa)
- Naniesienie lakieru bezbarwnego (matowy lub na wysoki połysk)
- Impregnacja
Koszt 300 zł element